Aura Creations logo

Warunki gwarancji i postępowanie reklamacyjne

Drzwi i przeszklenia loft - warunki gwarancji
  1. Gwarancja obowiązuje na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i objęte są nią drzwi i przeszklenia pod warunkiem, że zostaną one zamontowane zgodnie z dostarczoną instrukcją montażu oraz będą użytkowane zgodnie z ich przeznaczeniem.
  2. Gwarancja obejmuje wady materiałów i wykonania Produktów
  3. Gwarancja zostaje udzielona konsumentowi na okres 24 miesięcy od daty wydania Produktu.
  4. W okresie gwarancji, Gwarant zobowiązuje się do nieodpłatnej naprawy albo wymiany wadliwego Produktu.
  5. Reklamacje należy zgłaszać zgodnie z Postępowaniem Gwarancyjnym.
  6. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji widocznej wady Produktu jest zgłoszenie jej przed montażem z jednoczesnym odstąpieniem od czynności montażowych. Zainstalowanie akcesoriów traktowane jest jako rozpoczęcie montażu Produktu. Użytkowanie wadliwego Produktu jest zabronione ponieważ może spowodować zagrożenie dla bezpieczeństwa Użytkownika.
  7. Kupujący traci uprawnienia z gwarancji w przypadku:
    • dokonania przez osobę nieupoważnioną jakichkolwiek przeróbek w Produkcie,
    • naruszenia konstrukcji Produktu
  8. Gwarancją nie są objęte:
    • wady powstałe na skutek nieprzestrzegania prawidłowych zasad w trakcie transportu, składowania i przechowywania Produktów,
    • wady powstałe w wyniku niezgodnego z instrukcją samodzielnego montażu lub niewłaściwego przygotowania miejsca montażu
    • przebarwienia i odkształcenia, uszkodzenia, rdzewienie elementów i podzespołów spowodowane nadmierną wilgotnością powietrza lub wynikające z bezpośredniego kontaktu wyrobu z cieczą,
    • wady powstałe na skutek nieprawidłowego zabezpieczenia wyrobu na czas montażu lub robót budowlanych (np. zabrudzenia zaprawą, tynkiem lub pianką; czyszczenia gruboziarnistymi środkami czyszczącymi lub agresywnymi środkami chemicznymi, wykorzystania środków chemicznych o odczynie innym niż neutralny tj. posiadające w swoim składzie: octany i związki etylowo-butylowe.),
    • uszkodzenia powłoki lakierniczej powstałe w wyniku oklejenia wyrobu taśmami samoprzylepnymi,
    • wady powstałe na skutek niewłaściwego użytkowania lub niedbałości Kupującego,
    • samodzielny montaż Produktu,
    • wadliwe działanie Produktu będące skutkiem zdarzeń losowych, niezależnych od Gwaranta i warunków eksploatacji (powódź, pożar, włamanie itp.),
    • naturalne zużycia eksploatacyjne Produktu,
    • powierzchnie lakierowane proszkowo w wykonaniu ostatecznym, gdy zostały one przemalowane samodzielnie przez Kupującego,
    • czynności związane: z pielęgnacją, konserwacją Produktu oraz regulacjami akcesoriów.

Udzielona gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z przepisów o niezgodności towaru z umową.

Postępowanie gwarancyjne
  1. Wady i usterki objęte Gwarancją, ujawnione w trakcie okresu gwarancyjnego, powinny być zgłaszane niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich ujawnienia
    Reklamacje powinny być zgłaszane za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep[at]auraloftsotre.pl
  2. Zgłoszenie reklamacyjne jest ważne tylko z dowodem potwierdzającym zakup.
  3. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać: dane osoby zgłaszającej, adres miejsca użytkowania Produktu, dane Produktu (rodzaj i ilość), dane kontaktowe oraz opis przyczyny reklamacji (wraz ze zdjęciami w świetle dziennym z widoczną miarka centymetrowa w celu ustalenia wielkości potencjalnej wady).
  4. Zgłaszający reklamację wyraża zgodę na kontakt i odpowiedź na reklamację w formie elektronicznej, na podany adres e-mail.
  5. Gwarant może wezwać Reklamującego do uzupełnienia zgłoszenia i udzielenia wyjaśnień w terminie 7 dni od otrzymania wezwania. Brak udzielenia wyjaśnień w niezbędnym zakresie może skutkować odmową uwzględnienia zgłoszenia reklamacyjnego.
  6. Reklamacje zgłoszone bez niezbędnych danych kontaktowych, nie będą rozpatrywane.
  7. Jeżeli w oparciu o treść zgłoszenia reklamacyjnego nie będzie możliwe ustalenie jego zasadności, Kupujący zobowiązany jest umożliwić Gwarantowi dokonanie sprawdzenia produktu.
  8. Kupujący zobowiązany będzie, pod rygorem utraty praw z gwarancji, do udostępnienia lokalu w ustalonym przez strony terminie.
  9. Gwarant przystąpi niezwłocznie do rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty przyjęcia pełnej dokumentacji co do której nie zgłoszono zastrzeżeń lub od daty przeprowadzenia badań Produktu.
  10. W przypadkach szczególnie skomplikowanych, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji we wskazanym terminie, Gwarant przekazuje poda przewidywany termin udzielenia odpowiedzi (nie dłuższy jednak niż 30 dni od daty przyjęcia pełnej dokumentacji lub przeprowadzenia badań).
Realizacja reklamacji
  1. Reklamacje uznane za zasadne będą realizowane przez Gwaranta w wyznaczonym terminie, po powiadomieniu Kupującego.
  2. Reklamacja będzie realizowana poprzez naprawę lub wymianę produktu na nowy, wolny od wad, jeśli naprawa jest niemożliwa lub ekonomicznie nieuzasadniona. O sposobie realizacji reklamacji decyduje Gwarant.
  3. W przypadku wymiany produktu, termin realizacji to standardowy czas produkcji podany na stronie Gwaranta.
  4. W przypadku decyzji o nieodpłatnej naprawie:
    • Naprawa odbędzie się w sposób najmniej uciążliwy dla obu stron. 

    • Kupujący zobowiązany jest umożliwić dokonanie naprawy produktu w miejscu jego użytkowania.

    • Jeśli naprawa w miejscu użytkowania będzie niemożliwa, Kupujący zobowiązany będzie dostarczyć Produkt pod adres wskazany przez Gwaranta, pod rygorem utraty praw gwarancyjnych. 

  5. Wykonanie obowiązków gwarancyjnych zostanie potwierdzone protokolarnie. W przypadku nieuzasadnionej odmowy zatwierdzenia protokołu, Gwarant przyjmie go jednostronnie, ze skutkiem dla obu Stron.
  6. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji, wszelkie koszty, w tym badania czy dojazdy, ponosi zgłaszający reklamację.
  7. Jeżeli Gwarant dostarczył Kupującemu zamiast wadliwych produktów (lub ich elementów), produkty (lub ich elementy) wolne od wad, termin gwarancji biegnie na nowo dla nowo dostarczonych produktów (lub ich elementów) bez wad od chwili ich dostarczenia.